Følg Ricoh Norge AS

Mindre bedrifter tror de kommer til å selge helt andre produkter og tjenester om fem år

Pressemelding   •   nov 20, 2018 16:18 CET

Europas små og middels store bedrifter (SMB) revurderer sin tilnærming til markedet for å holde tritt med kundenes forventninger i den digitale alderen. I en ny undersøkelse, gjennomført på bestilling fra Ricoh Europa, sier en fjerdedel (24%) av de 3 300 europeiske SMB-lederne som deltok, at de tror de kommer til å selge helt andre produkter og tjenester om fem år.

Kundenes stadig økende forventninger, bestemmer retningen for utviklingen. 59% av SMB-lederne hevder innovasjon er deres øverste prioritet. Valuta for pengene, forventninger om valgmuligheter og vekten forbrukerne legger på opplevelsen av kvalitet, kommer til å ha størst innflytelse på hva bedriftene vil tilby markedet i fremtiden. Resultatet er at 91% forventer å måtte endre sine produkter og tjenester i større eller mindre grad.

Teknologien spiller en viktig rolle i innovasjonsprosessen. 45% av SMB-lederne planlegger å bruke datadrevet innsikt i arbeidet med å endre produktene sine. Likevel er det mange utfordringer på veien. 59% trenger bedre teknologi på arbeidsplassen, 42% ønsker seg bedre tilgang til finansiering og 39% peker på komplekse forskrifter som en viktig utfordring.

David Mills, CEO i Ricoh Europa sier at: «Dagens SMB-ledere har fått oppgaven med å tråkke løype gjennom stadig mer usikkert terreng. Det positive med dette er at det kan tvinge bedrifter til å revurdere retningen de har valgt, og hjelpe dem til å finne en mer fruktbar vei til markedet. Særlig vil teknologiske forbedringer legge til rette for progressive endringer på tvers av stadig flere sektorer. Ledere forteller oss at kvaliteten på produktene de leverer har stadig større betydning, men det har også lave priser og hvor raskt varene kommer på markedet. Når de tar seg tid til å revurdere hva de tilbyr, er det avgjørende å ta med i betraktningen hvordan organisasjonen kan jobbe mer effektivt for å holde balansen.»

Administrerende direktør for, kjøle- og luftkondisjoneringsprodusenten og Ricoh kunde, Beijer Ref, Fabio Fogliani mener teknologi er hjertet i ethvert tiltak for å fremme suksess.

Fogliani uttaler at: «Innovasjon gir oss muligheten til å komme raskere til torgs. Målet er å gi kundene den best tenkelige løsningen så fort som mulig og til den beste prisen. Teknisk kompetanse er en av de viktigste ingrediensene i vår suksess. Vi er konstant på let etter nye måter å gjøre forretninger på og finne originale tilnærminger til gamle problemer. Hvis det er et enestående nytt produkt vi vil selgerne våre skal vise til kundene, trenger de å ha tilgang til det allerede dagen etter vi har oppdatert leverandørene våre. Gjennom å bruke teknologi på nye måter er vi i stand til å spre et omstillingsdyktig tankesett og innovative produkter gjennom hele virksomheten svært raskt, og raskere enn konkurrentene våre.»

Les mer på: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/no/generation-innovate/

Ricoh legger til rette for digitale arbeidsplasser ved hjelp av innovative teknologier og tjenester som lar ansatte jobbe smartere. I mer enn 80 år har Ricoh vært pådriver for innovasjon, og er i dag en ledende leverandør av løsninger innen dokumenthåndtering, møteromsløsninger, IT-tjenester, kommersielt og industrielt trykk, digitale kameraer og industrielle systemer.

Ricoh-gruppen har hovedkvarter i Tokyo og opererer i rundt 200 land og regioner. Ved slutten av regnskapsåret i mars 2017 hadde Ricoh-gruppen en omsetning på verdensbasis på 2 028 milliarder yen (tilsvarende 18,2 milliarder USD).