Følg Ricoh Norge AS

Må markedssjefen i Ricoh ta skjegget til jul?

Nyhet   •   des 18, 2018 08:53 CET

Markedssjef Lars Kjelling, lykkelig uvitende om at skjegget står i fare.

For andre år på rad gir Ricoh Norge sin julegave til Nasjonalforeningen for folkehelse og deres arbeid med forskning på demens. I tillegg til julegaven har de ansatte i år satt i gang flere andre initiativer for å samle inn penger til formålet. Hvis de når sitt første interne innsamlingsmål før torsdag 20. desember, må markedssjef Lars Kjelling ta skjegget til jul, men hva synes han egentlig om dette?

Hva synes du egentlig om at du sannsynligvis må ta skjegget til jul?

Det var ikke mitt påfunn, men det ofrer jeg lett for en god sak. Er jeg heldig blir jeg ikke alene. Blir det nok penger i potten skal nemlig også skjegget til Product Manager Erik Barø få pyntet seg med julekuler, glitter og annet.

Hvorfor har dere valgt å samarbeide med Nasjonalforeningen for folkehelsen?

Ricoh har helt fra starten hatt sterk bevissthet om sitt samfunnsansvar. Demensgåten er en av vår tids største helseutfordringer. I dag har over 77 000 mennesker i Norge demens, og trolig vil antallet dobles fram mot 2040. Denne gåten vil vi gjerne bidra til å løse.

Hva skjer i Ricoh fremover?

Fra nyttår venter flere utfordringer for medlemmer av ledelsen, så det er ingen som føler seg trygge om dagen. I januar setter de ansatte i gang med vaffelsalg på alle avdelingskontor. Det er ikke til å legge skjul på at det skal være både gøy og givende å bidra til forskning på demens.

Midt i all kosen kommer har vi også invitert Nasjonalforeningen for folkehelsen på besøk, for å gi ansatte, familie og venner mer kunnskap som kan gjøre dem i stand til å identifisere og håndtere mennesker som er rammet av demens på best mulig måte.  

Les alt om innsamlingen herhttps://www.cvent.com/c/express/c48ec9b0-5d09-4ddf-b559-be3979b82dc5