Følg Ricoh Norge AS

Kunngjøring om potensiell sårbarhet i noen drivere på Ricohs MFP og printere

Ricoh viser innovasjon som driver samhandling og produktivitet på ISE 2020

Pressemeldinger   •   jan 15, 2020 10:45 CET

Ricoh vil demonstrere sin stadig voksende tjenesteportefølje for AV og samhandling på ISE 2020.

IDC MarketScape beskriver Ricoh som en ledende leverandør og produsent innen printløsninger og dokumentsikkerhet.

Pressemeldinger   •   jan 14, 2020 13:00 CET

Ricoh mottar ny pris

Pressemeldinger   •   jan 08, 2020 12:30 CET

Ricoh har mottatt den prestisjetunge prisen Buyers Lab «BLI Winter Pick» for Ricoh IM C300 multifunksjonsmaskin som ble lansert Desember 2019.

Ricoh på drupa 2020 med sin bredeste portefølje noensinne

Nyheter   •   nov 19, 2019 10:30 CET

Ricoh ønsker å vise det grafiske markedet hvordan man kan og bør endre sin reise videre inn i det neste tiåret på drupa 2020.

CopyCat investerer i EFI™ VUTEk® 32h LED UV Superwide Hybrid printer fra Ricoh Norge

Pressemeldinger   •   okt 23, 2019 12:20 CEST

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.

Ricoh Norge har flyttet til Valle Wood

Nyheter   •   okt 01, 2019 10:15 CEST

I april meldte Ricoh at de flytter virksomheten til nye Valle Wood på Helsfyr. Etter over 20 år i Nydalen var mandag 30. september var første dag i nye lokaler med godt fornøyde ansatte.

Viktig informasjon om produktsikkerhet fra Ricoh Norge

Nyheter   •   sep 24, 2019 09:32 CEST

Ricoh Company, Ltd. og dets datterselskaper («Ricoh») har identifisert en mulig produksjonsfeil i et begrenset antall svart-hvitt multifunksjonsskrivere. Dette gjelder RICOH IM 350, 350F, IM 430F.

Mark Hinder blir Ricohs nye Commercial Print  Business Manager

Mark Hinder blir Ricohs nye Commercial Print Business Manager

Nyheter   •   sep 12, 2019 09:35 CEST

Ved å utnevne Mark Hinder til ny Commercial Print Business Development Manager, styrker Ricoh Europa sin satsning på å bistå grafiske bedrifter som vil ta skrittet fra analog til digital produksjon.

Tradebroker valgte Ricoh som beste leverandør på MFP

Pressemeldinger   •   sep 11, 2019 09:02 CEST

Ricoh ble nylig rangert som nummer 1 i anbudet «Multifunksjonsmaskiner og relaterte tjenester» fra Stiftelsen Tradebroker. Kvalitet og økonomi ble avgjørende for at valget falt på Ricoh. Mandag 09.09.2019 signerte partene en avtale med varighet på 3 + 2 år.

Juergen Freier blir ny salgsdirektør for Ricoh Europas avdeling for kommersielt og industrielt trykk

Nyheter   •   sep 05, 2019 09:55 CEST

​Ricoh Europa, London, 5. september 2019 - Ricoh Europa styrker satsingen på å støtte kunder som ønsker å gjøre et digitalt skifte i sin virksomhet. I den forbindelse utpeker de Juergen Freier til Salgsdirektør for kommersielt og industrielt trykk innenfor Ricohs Commercial Printing Group.

Ricoh bruker 100% fornybar elektrisitet til montering av A3 MFP

Pressemeldinger   •   aug 07, 2019 14:05 CEST

Ricoh Company, Ltd. annonserer at de fra og med finansåret 2019, som begynte første april, kun vil benytte elektrisitet fra fornybare energikilder for å dekke behovet for elektrisitet i arbeidet med å bygge bedriftens A3 multifunksjonsskrivere. Dette gjør de som et skritt på veien mot sin målsetning om å nå RE 100 målet om å kun bruke 100% fornybar elektrisitet i hele sin virksomhet.

Ricoh fullfører oppkjøpet av DocuWare

Pressemeldinger   •   aug 06, 2019 14:20 CEST

Ricoh Europa, London, 6. august - Denne uken annonserte Ricoh at de har fullført oppkjøpet av DocuWare, en ledende leverandør av programvare for dokumenthåndtering.

Østerisk trykkeri satser på individualiserte trykksaker med Europas første Ricoh Pro VC60000

Nyheter   •   jul 30, 2019 15:48 CEST

Den østeriske utskriftsleverandøren Dataform Media har valgt å satse på individualiserte trykksaker, svært små opplag og på å vinne ny forretning. For å oppnå dette kjøper de nå Europas første blekkdrevne digitalpresse for baneprint av typen Ricoh Pro VC60000.

Ricoh kjøper IT-selskaper i Spania og Portugal

Nyheter   •   jul 26, 2019 15:31 CEST

Ricoh annonserer oppkjøp av IPM i Spania og TotalStor i Portugal. Gjennom kjøp av 100% av aksjene i selskapene utvider Ricoh sin portefølje innen IT-tjenester. IPM og TotalStor tilbyr tjenester innen transformasjon og modernisering av kritisk IT-infrastruktur, datalagring og analyse av private og hybride skyer, databeskyttelse, katastrofegjenoppretting og virtualisering blant annet.

​Ricoh kjøper DocuWare og styrker sitt tilbud innen skybasert dokumenthåndtering og digital arbeidsflyt

Pressemeldinger   •   jul 03, 2019 16:13 CEST

Tirsdag 2. juli annonserte Ricoh at de hadde kommet til enighet om å kjøpe DocuWare, en ledende leverandør av programvare for innholdstjenester. DocuWare har hovedkvarter i Tyskland og USA og tilbyr tjenester for dokumenthåndtering, og programvare for automatisering av arbeidsflyt både i sky og på stedet. Tjenestene leveres i dag til 12 000 kunder i mer enn 90 land over hele verden.

Firedagers arbeidsuke kan være en realitet innen få år, takket være teknologien

Pressemeldinger   •   jun 20, 2019 15:47 CEST

De fleste arbeidstakere (57%) ser for seg at teknologien snart vil bidra til så mye høyere produktivitet og effektivitet at den i nær fremtid kan føre til firedagers arbeidsuke. Dette kommer frem i en forskningsrapport utarbeidet av Ricoh Europa, som tar for seg ansattes holdninger til kontinentets produktivitetsutfordring.

Tyske Melter bestilte Tysklands første Ricoh Pro VC70000

Nyheter   •   jun 17, 2019 16:10 CEST

Den tyske bedriften Melter, som spesialiserer seg på å trykke reklamebilag, har bestilt Tysklands første Ricoh Pro VC70000 høyhastighets blekkpresse. Den prisbelønnede Pro VC70000 vil inngå i maskinparken til bedriften sammen med to arkmatede Ricoh Pro™ C9200 produksjonspresser. Melter har gjort en strategisk investering for å sikre fremdrift i digitaliseringen av produksjonsmiljøet.

Lanserer ny serie kompakte og intelligente multifunksjonsskrivere med Ricoh Smart Integration

Nyheter   •   apr 10, 2019 15:05 CEST

Ricoh lanserer en ny serie kompakte multifunksjonsskrivere (MFPer) som skal hjelpe til med å automatisere hverdagens dokumentprosesser. Ricoh IM 350, IM 350F og IM 430F er svart-hvitt skrivere med høy kvalitet, rask utskriftskvalitet, skanning og kopifunksjonalitet.