Følg Ricoh Norge AS

Empowering Digital Workplaces

Får kopimaskinen din papirstopp? Her er ekspertens råd om hvordan du kan unngå det

Blogginnlegg   •   nov 21, 2018 13:03 CET

Det kan være mange årsaker til at maskinen din får papirstopp, men de fleste av disse har mer med papiret og hvordan vi behandler det å gjøre, enn med selve maskinen. Dette er gode nyheter, for det betyr at du med litt basiskunnskap om papir og hvordan det skal håndteres, kan begrense antall forekomster av papirstopp, spare antall besøk fra tekniker og forlenge levetiden på maskinen din.

Hva trenger de ansatte å kunne om informasjonssikkerhet?

Blogginnlegg   •   okt 31, 2018 13:03 CET

I oktober hvert år arrangerer NorSIS Nasjonal Sikkerhetsmåned. I den forbindelse har mange bedrifter, deriblant Ricoh, gjennomført et opplæringsprogram for alle ansatte. I Ricoh jobber det fagpersoner som har datasikkerhet som spesialfelt, men også mange som jobber med helt andre sider av virksomheten. Vi spurte tre ikke-eksperter og en ekspert om deres tanker rundt informasjonssikkerhet.

Slik unngår du at printeren blir et mål for hackere

Blogginnlegg   •   sep 27, 2018 15:39 CEST

​Sikkerheten rundt utskriftsløsninger fikk fornyet oppmerksomhet da en russisk statsborger ble siktet for spionasje etter et seminar på Stortinget. Lurer du på om skriverne til bedriften din er tilstrekkelig sikret? Vi gir deg svarene på hvorfor printeren kan være et mål, og hvordan du kan unngå å bli rammet.